Dobór słów kluczowych

Pozycjonowanie stron internetowych, sklepów czy portali to złożony proces, w którym musisz nie tylko rozumieć działanie wyszukiwarek internetowych, ale przede wszystkim powinieneś zdać sobie sprawę w jaki sposób ludzie z nich korzystają, czyli „jak szukają”. Dlatego tak istotny jest odpowiedni dobór fraz i słów kluczowych w tworzeniu spójnej, skutecznej strategii SEO. Wszystkie błędy, ale w szczególności błędy w doborze słów kluczowych w znacznym stopniu zmniejszą skuteczność zaprojektowanej kampanii.

Przystępując do wyboru odpowiednich fraz i słów kluczowych staraj się myśleć jak potencjalny użytkownik, a nie jak właściciel strony www. Warto postawić się w roli osoby poszukującej treści, które oferujesz na swojej stronie i wybrać słowa najlepiej oddające jej zawartość.

Bardzo trudno, będąc właścicielem strony internetowej, spojrzeć obiektywnie na swój serwis www, a tym bardziej dobrać odpowiednie, skuteczne słowa kluczowe.
Zastanawiając się w jaki sposób twoich produktów czy usług będzie szukał statystyczny internauta łatwo popełnić błąd. Wiadomo, że hasła wpisywane przez ludzi w wyszukiwarkę często różnią się od naszych wyobrażeń. Spowodowane jest to poziomem wiedzy o produkcie czy usłudze pomiędzy usługodawcą, a usługobiorcą.

Użytkownicy bardzo często stosują opisowe zapytania, których Ty jako specjalista z danej dziedziny nawet się nie spodziewasz. Statystyki również pokazują tendencje do dokładnego  dookreślania słów kluczowych, coraz częściej wpisujemy zapytania składające się z wielu wyrazów. Spowodowane jest to rosnącą świadomością użytkowników Internetu, jak również chęcią uzyskania w jak najkrótszym czasie odpowiednich wyników - co jest możliwe poprzez uszczegółowienie fraz. Warto zapytać członków rodziny czy znajomych o to co by wpisali w wyszukiwarkę www, w celu znalezienia danych informacji – dzięki temu uzyskamy szerszy ogląd.

W Internecie dostępnych jest klika narzędzi zbierających słowa kluczowe. Dzięki nim możesz się dowiedzieć jakie słowa, frazy kluczowe społeczeństwo internetowe najczęściej  wpisuje do wyszukiwarki. Warto zwróci uwagę na dwa narzędzia – propozycja fraz kluczowych dla usługi Adwords (Google AdWords Keyword Tool) oraz narzędzia dla webmasterów Google

Skontaktuj się z nami, a pomożemy ci dobrać odpowiednie, skuteczne słowa kluczowe.