Google Adwords - Jak płacić mniej za więcej?

„Płać za kliknięcie” jest szybkim oraz opłacalnym sposobem dotarcia do konkretnej grupy odbiorców w sieci www.  Szybkość systemu polega na niezwłocznym pojawieniu się reklam w Internecie - po konfiguracji kampanii oraz przesłaniu środków finansowych na konto reklamowe. Opłacalność polega tutaj na docieraniu do użytkownika przy użyciu stosunkowo niewielkich kosztów, pamiętać jednak należy o dokładnym przemyśleniu strategii i dobrze skonfigurowanej kampanii linków sponsorowanych. Kampania pozostawiona bez kontroli czy źle skonfigurowana doprowadzi do wyczyszczenia funduszy z konta reklamowego, bez uzyskania przez reklamodawcę zadowalającego współczynnika konwersji.

System Google Adwords jest największym systemem aukcyjnym na świecie, lecz paradoksalnie cena nie jest głównym czynnikiem wpływający na pozycje reklamy w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja ceny za kliknięcia polega między innymi na dążeniu do jak najwyższego wyniku jakości ( wyczerpujące informacje o pomiarze trafności reklamy można znaleźć w jednym z rozdziałów  pomocy Adwords – Wynik Jakości)

Przykładowo wyobraźmy sobie dwóch reklamodawców reklamujących swoje aplikacje na te same słowa kluczowe. Reklamodawca X ustalił w panelu zarządzającym  Adwords, że zapłaci za pojedyńcze kliknięcia nie więcej niż 1,5. Reklamodawca X zadbał o optymalizację kampanii: treść reklamy jest dopasowana do słowa kluczowego, reklama jest spójna ze stroną docelową, strona internetowa reklamodawcy jest poprawnie zbudowana oraz czytelna. Reklamodawca X poprzez swoje działania osiągnął najwyższy wynik jakości - dziesięć. Reklamodawca Y zdeklarował maksymalną stawkę za kliknięcia 2 zł jednak nie zadbał o optymalizację kampanii i uzyskał wynik jakości na poziomie trzech.

Dzięki staranności reklamodawca X spowodował uzyskanie wysokiego wyniku jakości, koszty jakie ponosi za kliknięcie w reklamę, która znajduje się na pierwszym miejscu to 0,60 groszy. Reklamodawca Y ze słabym wynikiem jakości pojawia się na 6 pozycji w linkach sponsorowany oraz dodatkowo za pojedyńcze kliknięcie płaci 1,70 zł.

Powyższy przykład pokazuje, że poprawna optymalizacja kampanii pozwoli nam zredukować koszty za kliknięcia i umożliwii ukazywanie się wyżej w hierarchii, niż reklamodawcy płacący więcej.