Metody rozliczeń

Agencje interaktywne czy firmy zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach internetowych proponują różnorodne metody rozliczeń, nierzadko tak skomplikowane iż internauta poszukujący danej  usługi, bez gruntownej wiedzy na temat tej branży, może mieć kłopoty z ich zrozumieniem. Porównując oferty pozycjonowania rożnych firm, w celu wybrania najkorzystniejszej z nich, można nabawić się bólu głowy.

Trzy najważniejsze aspekty, na które warto zwrócić uwagę.

a) okres trwania umowy

b) metoda naliczania płatności

  • opłata abonamentowa
  • opłata za wynik
  • opłata jednorazowa
  • opłata za ruch
  • opłata za konwersję

c) system sprawdzający pozycje, raportowanie postępów prac

Podpisując umowę na pozycjonowanie należy przede wszystkim zwrócić uwagę  na czas jej trwania oraz okres wypowiedzenia. Nikt nie jest wstanie przewidzieć jak będzie wyglądać kondycja finansowa firmy za 6 miesięcy, 12 miesięcy czy w odległej przyszłości. Warto sobie zostawić furtkę na nagłe, nieprzewidziane kłopoty. Umowa na dłuższy okres, bez możliwości wypowiedzenia staje się w czasie kryzysu dużym kłopotem. 

Jeśli pierwszy punkt jest przeanalizowany i można poczuć się bezpiecznie w kontaktach z usługodawcą należy przeanalizować i zrozumieć system rozliczeń. Im więcej pojawia się w głowie pytań, jeśli po raz kolejny czytasz opis czy schemat rozliczeń i nadal nie wiesz na czym polega naliczanie opłat, powinna zaświecić Ci się w głowie czerwona lampka. Im prostszy model rozliczeń tym lepiej dla klienta. Dodatkowo opłata powinna być naliczana za efekty prac, rozumiane jako TOP 10 – pierwsza strona wyników w wyszukiwarce Google.

Dodatkowym i ważnym aspektem, który pozwala wszystkim spać spokojnie, to cykliczne raportowanie. Polecamy wariant, w którym klient w każdym momencie może sprawdzić pozycje pod określonymi frazami, przeanalizować postępy prac. Warto też dowiedzieć się czy system monitorujący pozycje jest autorskim produktem firmy pozycjonującej czy zewnętrznym, dzierżawionym systemem monitoringu fraz.